Jern Henrik

Jern-Henrik

På den højreekstreme og racistiske blog Uriasposten optræder undertiden en kommentator, der kalder sig ”Jern Henrik”. Han kommer som regel med nogle korte statements, der langt fra er så hadefulde og hævngerrige som nogle af de øvrige kommentarer, men som dog ligger inden for Uriaspostens hetz mod muslimer og venstreorienterede i almindelighed.

Senest her i dag, hvor Jern Henrik kommenterer på historien om Zakariae Berrada, der skal i retten for at have råbt skældsord efter Pia Kjærsgaard. Her skriver han i kommentar nr. 12:

Der tales meget om muslimernes “æreskultur”
Det er svært at få øje på andet end dumhed, dovenskab og vanære…
Kommentar by Jern Henrik — 23. februar 2014 @ 11:01

I går kommenterede han som nr. 7 på en blogpost, der handler om en svensk rapper, som i en musikvideo skyder til måls mod et foto af Jimmi Åkeson fra Sverigedemokraterne:

Prøv at klistre en neger op på pap, fyr pistolen af, film hele molevitten, læg det på Youtube og se, hvad der sker. Et forsigtigt gæt vil være, at PK-segmentet ikke vil betragte det som kunst…
Kommentar by Jern Henrik — 22. februar 2014 @ 15:30

Herefter skal vi helt tilbage til 5. februar for at finde denne kommentar om en blogpost, der handler om en far, der ikke vil gøre et overfald til et spørgsmål om etnicitet, sådan som Uriasposten ellers meget gerne vil.
Her anlægger han den revanchistiske vinkel i kommentar nr. 12:

Helles og Margrethes venner slår til igen.
Han sikkert selv stemt på et af RAF-Ø partierne, der har inviteret de skadelige elementer ind i vores engang så fredelige land.
Nørrebro, du ligger som du har redt…
Kommentar by Jern Henrik — 5. februar 2014 @ 10:16

Man bedes bemærke vendingen ”skadelige elementer” om muslimske indvandrere. Mogens Glistrup talte som bekendt om ”rotter” og blev straffet for det.

Men hvem er denne Jern Henrik? Ja det kom Kim Møller fra Uriasposten ufrivilligt til at afsløre for mig, da han lavede en hadeside om mit besøg på Assens Havn den 11. august, hvor jeg til brug for en artikel på nærværende blog tillod mig at filme DF-toppen, som var på PR-togt landet rundt med træskonnerten Halmø. På sin hadeside skriver Kim Møller, at jeg ”blev dog stoppet af ‘Jern Henrik’, Kristian Thulesen Dahls storebror, der sidder i Assens Byråd.”

Jern Henrik er altså identisk med Jens Henrik Thulesen Dahl, der er storebroder til formanden for Dansk Folkeparti, medlem af folketinget for selvsamme parti plus fra 1. januar nu også viceborgmester i Assens.

Jens Henrik Thulesen Dahl har selvfølgelig sin ytringsfrihed ligesom andre og må skrive hvor han vil og hvad han vil. Men jeg synes, at han skulle gøre det under eget navn, så vælgerne og offentligheden ved, hvad han står for og ikke kun ser den pæne facade.

Man kan godt få den tanke, at Dansk Folkeparti, viser én ting udadtil og mener noget helt andet i det skjulte.

Om Carsten Halvorsen

Blogger, passenger, fhv. kulturkonsulent, cand.mag.
Dette indlæg blev udgivet i anonymitet, Assens, Jens Henrik Thulesen Dahl, Uriasposten og tagget , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

15 svar til Jern Henrik

  1. Jern Henrik siger:

    Tak for den megen opmærksomhed, men jeg må desværre skuffe dig med, at jeg ikke er politiker, og at jeg bor i Jylland. Dit “detektivarbejde” er ynkeligt.
    Det siger en del om din egen ynkelige person, at du hænger en politiker ud på et ikke-eksisterende grundlag.
    Når jeg vælger at være anonym, er det for at beskytte mig selv og min famile mod repressalier fra muslimske og venstreorienterede voldspsykopater. Sporene skræmmer.
    Iøvrigt mener jeg stadig, at det er på sin plads at betegne to 17-18 årige, der overfalder en 12-årig, som “skadelige elementer”. Det har intet med racisme at gøre…

  2. Pingback: Kim Møller er fuld af løgn 2.0 | halvorsensk

  3. Jern Henrik siger:

    Hvor ser du i øvrigt, at de to 17-18 årige er muslimske indvandrere? Det fremgår ingen steder, så det er helt for din egen regning. Dvs. at det er dig, der som en selvfølgelighed går ud fra, at to unge gaderøvere er muslimer. Racistisk, hvis du spørger mig…

    • Jamen det vil da overraske mig positivt, hvis du mener, at muslimske indvandrere ikke er “skadelige elementer”. Her er du så ikke i samklang med de andre kommentatorer på Uriasposten, men det tjener dig da til ære.
      På den anden side skylder du at fortælle mig og læserne, hvilke indvandrere du så hentyder til…

      • Jern Henrik siger:

        Det er dig, der har et forklaringsproblem, når du sammenkæder kriminalitet og muslimer. Ingen andre end dig har nævnt ordet.
        Når det er sagt, så viser de tørre tal, at især muslimske indvandrere er langt mere kriminelle end andre etniske og religiøse grupper. Så du har, ufrivilligt, en pointe…

      • Nu må du bestemme dig: Mener du muslimske indvandrere, eller gør du ikke.

  4. Jern Henrik siger:

    Det var dig, der skrev muslimer, ikke mig.
    Du blev taget på fersk gerning, og nu spræller du forgæves…

  5. Jern Henrik siger:

    Jeg gættede på indvandrere, og kaldte dem skadelige elementer, fordi de havde overfaldet en 12-årig.
    Du gættede på muslimske indvandrere. Nu forsøger du så et febrilsk redningsforsøg ved at påstå, at du gættede på, hvad jeg mente, men ikke skrev. Det er uhyre pinligt for dig.
    Kan du ikke læse indenad? Det hele står der, sort på hvidt…

    • Når jeg gættede på, at du mente muslimske indvandrere, så skyldes det bl.a., at du længere oppe skrev:
      “Der tales meget om muslimernes “æreskultur”
      Det er svært at få øje på andet end dumhed, dovenskab og vanære…”
      Men du har stadig ikke svaret på, om du mente muslimske indvandrere eller ej.

  6. Jern Henrik siger:

    Lad være med at gætte på, hvad jeg mener. Nu hiver du gudhjælpemig et citat ud af en helt anden sammenhæng. I denne sammenhæng er du den eneste, der nævner muslimer og overfald på et barn i samme sætning.

    Jeg mente det, jeg skrev. Hverken mere eller mindre.

    Kan du ikke læse indenad? Det hele står der, sort på hvidt…

    • Jeg “gætter” på, hvad der passer mig, hvis vi skal blive i din terminologi.

      I min hedder det fortolkning, og det er jeg uddannet til på det fine universitet. At du er lige så hjælpeløs som Kim Møller, når det kommer til at fortolke, undrer mig ikke.

  7. Jern Henrik siger:

    Hvad har du røget? Nu kan du ikke engang huske, hvad du skrev kl. 8..44!
    Jeg repeterer gerne for dig:
    “Når jeg gættede på, at du mente muslimske indvandrere, så skyldes det…”
    Og nu sætter du “gætter” i anførselstegn, og kalder det min terminologi!

    Du skulle aldrig have nævnt muslimerne. Det var en afgørende fejl.

    Gå hjem og vug, Halvorsen. Du er klædt af til skindet, universitet eller ej.
    Har selv en akademisk uddannelse, som har ført til et vellønnet job igennem 28 år, har aldrig gået ledig en eneste dag, så jeg er ikke imponeret, fordi du har været indskrevet på “det fine universitet”. Jeg har heller aldrig siddet i fængsel.

    PS. Synes iøvrigt, at du skylder Jens Henrik Thulesen Dahl en undskyldning for din løgnagtige påstand, som du ikke har skyggen af bevis for.

    • Nu skal du høre: Jeg fortolker dit citat sådan, at du selvfølgelig mener muslimer.

      Det gør jeg fordi, du i andre sammenhænge – bl.a. den allerede nævnte – har ytret dig kritisk om muslimsk indvandring, og fordi du i det omstridte citat refererer til Nørrebro, hvor der bor mange muslimer.

      Men jeg gør det allermest, fordi du nu så stædigt har undslået dig for at af- eller bekræfte, om du har ment muslimer. Hvis du ikke har ment muslimer, så kunne du jo bare have skrevet det. Men det har du ikke gjort, for så ville hele din argumentation brase sammen. Derfor konkluderer jeg, at du alligevel har ment muslimer.

      Og så én gang til for prins Knud: Det er ikke mig, men Kim Møller, der har sammenkædet “Jern Henrik” og Jens Henrik Thulesen Dahl.

Skriv en kommentar